Monday, August 1, 2011

Senarai Berita Pilihan - Berita Harian (31 Julai 2011)



Selamat Menjalani ibadat puasa dibulan Ramadhan Al-Mubarak.
Anyway, buat julung kalinya Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Datuk Syed Danial Syed Ahmad mengumumkan tarikh bermulanya puasa pada tahun ini.


Seiring dengan perkembangan industri halal negara dan perkembangan ekspo makanan halal setiap tahun, idea menjadikan Malaysia pusat rujukan utama adalah sangat bertepatan.
Semoga inisiatif ini dapat meningkatkan lagi fungsi HDC dalam memastikan hasrat kejayaan ini berjaya lantas mengangkat nama Malaysia sebagai pelopor makanan halal dunia.


Gara-gara golongan remaja kini kian melupakan sejarah negara kita, apa salahnya kira menerapkan beberapa isu utama sebagai fokus untuk diterapkan dalam kalangan remaja terutamanya.
Agenda komunis sememangnya memberi kesan buruk dalam sejarah zaman sebelum kemerdekaan, maka pendedahan berkaitan komunis sangat diperlukan dalam menyuburkan semangat kenegaraan dikalangan remaja kita sendiri.


Keputusannya masih terletak ditangan kerajaan. Segala bentuk kajian dari pelbagai kumpulan penyelamat masih diteliti pihak kerajaan dalam pemberian lesen kepada kilang nadir bumi.
Walaupun telah menghadapi pelbagai pertikaian dan desakan agar projek ini dihentikan, hati aku merasakan bahawa program ini tetap akan berlangsung.


Kalaulah Malaysia menang besar masa lawan Singapura, kompem nama Malaysia masuk skali dalam undian kelayakan Piala Dunia 2014.


Konsep pelancongan kini bukan semata-mata bersiar ditepi pantai atau hutan. Maknanya cadangan ini perlu dipertimbangkan semua dalam merancakkan lagi industri pelancongan negara dan menyokong hasrat dalam ETP.

No comments:

Related Posts with Thumbnails