Wednesday, June 27, 2012

DEBAT ALAM SEKITAR 2012

tekan untuk tumbesaran
Panggilan ke Debat Tertua kembali ke Universiti Malaya.
(gaya dh macam duta UM, padahal aku LI je kt sini)

..............................

Coret2 debat alam sekitar mmg pelbagai, 

Inilah sebenarnya pertandingan debat pertama yang aku ikut semasa mula-mula menjejakkan kaki ke Orator UMP. Itupun aku pergi menggantikan orang (Qusyairi). Time ney aku ingat lagi team UMP, Abang Khairi, Abang Jumain, Abang Adam dan Kak Suria. Aku, Azwan dan Aisyah time ney datang menyibuk je kot. Tak tau nak buat apa. Masa ini lah saya dapat melihat dunia sebenar debat universiti yang berlangsung di UTP (Debat Alam Sekitar 2009). 

Tahun 2010, DAS diadakan di UMT. Tiada banyak beza, mungkin aku sudah biasa dengan dunia debat. 

Tahun 2011, DAS diterbangkan ke UTEM. Kali pertama dipilih berada dalam team UMP, itupun dibangku simpanan. Namun, peluang diberikan untuk masuk dlm pusingan 6 selepas pasukan UMP telah menang 4 dri 5 perlawanan pusingan awal. Namun, rezeki kami tersekat dek lawan UMS pada pusingan 6 dan suku akhir. Namun aku tetap bersyukur kerna diberi peluang tersebut untuk merasai debat debat tertua dan antara debat paling sukar dalam kalangan pendebat malaysia. 

.............................

OK, stop meroyan.

Tak sabar menunggu rakan-rakan pendebat membanjiri Fakulti Undang-undang sempena DAS.  

1 comment:

Cikgu Fikri said...

wah...
aku tgk final debat ni..
mantap sgt uthm...
tp kwn aku citer masa um lwn ump, ump lg mantap sbnrnyer...
paperpown, tahniah utk semua... :)

Related Posts with Thumbnails