Monday, March 15, 2010

mengemas bilikku....

tatkala di tinggalkan roomate yg pulang ke kampungnye yg masih tidak pulang...
dan membalas kepenatan 2 minggu yg aku cipta dulu....
ingatkan nak berehat..tapi tengok bilik da bersepah cam ape tah...
berat mata memandang...berat lagi bahu memikul...
x sanggup aku nk biarkan keadaan 2 berkekalan....
memandangkan keadaan di atas hampir sama dengan bilikku....
aku ambil keputusan untuk memulakan proses dengan membasuh baju....
ade lah... 2 baldi aku kene basuh tangan...org kampung.....xreti nk tekan mesin2 ney....


selesai gak dalam setengah jam..
lamenyer 2....
lepas 2....bergerak kesetiap sudut bilikku....
hhahahahahha...macam2 ade......
habuk, rambut, pasir....haizzz
macam2 lah lagi.....
tengah2 kemas....
hujan plak...kene bwk msok bju....sidai la dlm bilik....
shit...basah lak bilik gua....
tggu la smpi hujan benti + panas.....
bru bwk kuar....
bile bwk kluar.....
xgune btol...
bilik aku basah....
kene lah lap blik....
mop n so on lah...
n kesudahannyer.....hampir pkol 1 petang baru siap....

mungkin nak dibandingkan dengan bilik ni susah la.....
nanti dah berduit nk la aku jdi macam ney...

tpi cukup lah hasil smlm 2 macam ney jer.....
bujang ump katakn....

bile search2 gambar tdi......
teringat pasal bilik2 asrama dlu.....hias2
warne2....
kertas n macam2 la....
ingat la sket2 mase gigih hias dorm dlu.....

cute jer bilik ney....
tpi aku bkn smpi die hard hias cm ney...
takat light2 jah....

ok...lgu hangit hari ney....
david archieku.....
she's not you...
ingt lagu ney track album...
rupenyer x...

3 comments:

ain_dira said...

hoho..gambar last very da pinky tu kat sekolah ai dulu di serting..hehe

Aini said...

best menghias bilik hostel dulu =)

qamar said...

ain dira.....di serting...bagaimana tau?

aini....itu mmg kenangan yg indah...

Related Posts with Thumbnails