Monday, November 15, 2010

Kembalikan semangat belajar

Disaat ini, bumi indah UMP semakin suram dek kepulangan sebahagian besar warganya yang sudah tamat peperiksaan akhir semester. Dan aku masih terperuk membuka buku 'Dynamics' yang semakin membelenggu otakku dengan pelbagai formula dan jalan kira yang bukan semuka.


Bila dah dalam keadaan sebegini memang sukar untuk mengekalkan momentum belajar macam awal-awal minggu peperiksaan hari tu. Tengok rumah sebelah kosong, tengok lorong dah tak banayk kereta, tengok online chat box di FB dah semakin kurang warga UMP. Makin kurang semangat belajar. Ingat nak balik ja. Lagi-lagi raya haji ney tak balik rumah kat KL tu. Bertambah sedih la aku ney meratap sorang-sorang.


Sepatutnya, dalam keadaan macam ney. Aku lagi bersemangat belajar dengan pengorbanan aku untuk tak beraya bersama keluarga. Demi kejayaan aku disini. Biarkan orang sudah gembira kerana perjuang aku disini masih belum selesai. Kata orang tua-tua, berjuang sehingga penamat, jangan berhenti tengah jalan. Motivasi sikit, pagi-pagi ney dah pening nak belajar lagi. Esok aku kene gunakan hari secara berhemah untuk paper Dynamics dihari selasa nanti. Bukan mudah subjek 3 jam kredit ney.


INGAT KAYUH BASIKAL SAMPAI TIBA KEDESTINASI, KALAU JATUH ANGKAT BASIKAL BAWA LAGI. JANGAN MENGALAH!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails