Sunday, July 31, 2011

Senarai Berita Pilihan - Berita Harian (30 Julai 2011)










.................
Variasi berita dari Politik, Ekonomi, Sukan dan Kekeluargaan.
Pelbagai perspektif pemikiran berlegar dalam 7 kandungan berita pilihan hari ini.

Pertama, isu keterdesakan kerajaan mendapatkan kepercayaan kaum india dalam mendepani bahang pilihan raya umum dalam masa terdekat ini.

Kedua, langkah yang sepatutnya telah lama kerajaan lakukan dalam membantu rakyat mengurangkan bebanan peningkatan harga barang dipasaran. Tidak mengapa, yang penting ada usaha penambahbaikan.

Ketiga, Isu kemiskinan yang diangkat untuk dimasukkan dalam NKRA juga agak terlambat. Sedangkan kerajaan sendiri melaungkan perjuangan membasmi kemiskinan selama ini. Andai sasaran menyelesaikan masalah kemiskinan ini berjaya, apa kesannya kepada kerajaan pula?

Keempat, isu pertukaran jantina yang kian heboh dikalangan masyarakat cuba menjadi tumpuan kerajaan dalam menunjukkan tindakannya mendepani sebarang isu berkaitan. Fahamilah golongan tersebut terlebih dahulu sebelum menjalankan tindakan keatas golongan tersebut.

Kelima, kehangatan bola sepak negara yang telahpun sampai ke penamatnya selepas kekalahan kepada pasukan Singapura. Walaubagaimanapun budaya ejek-mengejek kepada pemain pasukan lawan perlulah dielakkan. Jangan jadi seperti negara Indonesia yang terpaksa menggunakan Baracuda akibat budaya fanatik rakyat mereka yang memalukan negara sendiri.

No comments:

Related Posts with Thumbnails