Friday, October 8, 2010

TPM punya kerja, Pagoh bakal salah satu pusat pendidikan

Petang tadi, masa aku sibuk online. Kawan sekolah teknik aku chat, dia cakap yang jurusan kejuruteraan di UIAM gombak akan dipindahkan ke Pagoh, Muar. Macam-macam dia tak puas hati dengan perpindahan itu. Seingat aku, ramai kawan-kawan aku pilih asasi kejuruteraan uia sebab dekat dengan rumah. Dekat dengan KL, senang nak keluar bandar. Bila dah tukar macam ini, saket hati lah diorang. Aku ni gelakkan jer lah, sebab aku sendiri mangsa di UMP ney.

Lepas chat dengan member aku, gatal tangan cari pasal pagoh. Nak tengok betapa terceruknya pagoh dari bumi muar. Jaoh jugak, dah lah muar tu macam tak ade pape jer. Dalam cari-cari itu, terjumpa berita dari The Star.

PAGOH to be education centre



Rupa-rupanya, pembukaan Pagoh sebagai pusat pendidikan tinggi ini idea TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Patut lah ada cawangan baru nak dibuka disana. Bila selak latar belakang TPM kita ini, rupanya asal dari Muar. Patutlah kawasan Pagoh dipilih sebagai pusat pendidikan tinggi terbaru. Ini tak habis-habis kes naikkan kawasan sendiri dulu lah ney. Tak lama lagi, maju lah kawasan muar ney kan.


Bagos jugakkan, bestnye kalau dapat duduk dekat kawasan pemimpin malaysia. Boleh naik jadi maju sekelip mata. Dulu ade dengar pasal kawasan kepala batas dan Pekan.

>>Bagi aku, idea membina pusat pendidikan dikawasan sedikit pendalaman sangat bagus. banyak kebaikan kepada kawasan sendiri, selain pelajar yang akan merasa lanskap pendidikan berbeza selain dikawasan bandar yang sememangnya terkenal dengan pusat pendidikan setempat.

No comments:

Related Posts with Thumbnails