Wednesday, September 1, 2010

persiapan raya..dah cukup ker??

bila dah dekat syawal ney..
macam-macam persiapan kene buat..
dari perhiasan diri, rumah sehingga jamuan makan..

BAJU RAYA
paling penting rasanya..
sebab masa raya ney lah peluang nak berbaju baru..
selain tu..
fesyen2 baru juga akan laku masa musim raya ney..
tudung, baju melayu, kebaya, baju kurung..
macam2 jenis..



HIASAN RUMAH
sama jugak macam pakaian..
bila raya banyak tukar baru..
masa ney lah nak cat rumah..
furniture baru..
sempena menyambut bulan syawal..



KUIH RAYA
ini special..
kalau xde kuih..
xraya rasanya..
kalau dulu2 orang banyak buat sendiri..
cuma sekarang manusia semakin sibuk..
beli2 sahaja dimana2...



WANG
ini kalau xde..
semua bende xboleh buat..



>>sebenarnya aku xbersedia apa-apa lagi..
tak tau lah kat rumah aku 2..
ada apa2 perubahan x??
ANDA??

2 comments:

Mr Final said...

raya2 jugak ramadhan jgn lupe [eerr tiwu ayat seper nih ek??..] huhu

Qamaruddin Fauzi said...

haha

Related Posts with Thumbnails