Saturday, July 3, 2010

brazil tewas dengan 3 gaya berbeza....

sebelum ke gaya kekalahan brazil....
mari imbas keputusan perlawanan sebentar tadi....



perlawanan pertama dalam peringkat suku akhir....
menemukan gergasi bola sepak amerika selatan dan eropah....
selepas 90 minit masa permainan.....
kemenangan berpihak kepada belanda 
dengan keputusan belanda [ 2 - 1 ] brazil


penjaring gol...


belanda....
felipe melo (o.g.) 53'
wesley sniejder 68'


brazil....
robinho 10'


man of the match....
wesley sniejder - belanda

okeh...
selesai....
dan ini dia 3 gaya kekalahan.....


FELIPE MELO BUAT OWN GOAL
aku rasa ini merupakan kesilapan buat brazil yang mana berlaku miscommunication antara melo dengan cesar....kalau melo tak menyibuk lompat sekali...memang bola macam tu...senang jer cesar tangkap....tapi, melo bole tanduk bola tu ke belakang pulak....dalam masa yang sama cesar lompat sekali.....tak de sape lah yang nak selamat kan bola tu...dan belanda dapat gol pertama....


KEPALA WESLEY SNEIJDER
tandukan sneidjer inilah memberi kekalahan sepenuhnya kepada brazil.....tandukan yang sneijder lakukan selepas robben lakukan sepakan sudut....cukup memberi derita buat pasukan pilihan ini....dan wira belanda ini pastinya akn dikenang kerana berjaya menewaskan pasukan brazil yang cukup diberi perhatian untuk menjuarai piala dunia kali ini.....


FELIPE MELO KENE KAD MERAH
dalam tekanan brazil mencari gol penyamaan....felipe melo yang buat own gol ney....buat hal lagi.....boleh pulak tackle si robben....boleh lepas geram pulak....adeh.....habis ranap harapan brazil nak menang tahun ney.....bila melo dh keluar....tengah memang serabut.....pertahanan goyah....depan apa tah lagi......kendur gila....


so....buat peminat brazil.....beralihlah untuk menyokong argentina.....lawannya germany esok.....

gembira

sedih

2 comments:

MrNamie said...

sengal si MElo pegi pijak kaki player tuh.. xpasal2 kene kad merah..

qamar said...

tau xper....
dye geram 2....
dye mmg tau kalah kot....

Related Posts with Thumbnails